سنسور، تایمر، ترموستات، توزین، زیمنس

جمعه 7 فروردین 1394

+0 به یه ن

سنسور:

همان­طور که یک موجود زنده برای درک محیط از حواس گوناگونی بهره می­ برد در محیط­ های صنعتی نیز برای تکمیل یک فرآیند صنعتی به دسته ­ای از محصولات احتیاج داریم که همین کار را برای ما انجام دهد و ما را به یک درک کامل و صحیح از شرایطی که در آن قرار­ داریم برساند.

جهت تکمیل یک فرآیند صنعتی به تجهیزات گوناگونی نیاز است که می ­توان آن­ها را در سه دسته کلی ورودی، پردازشگر و خروجی قرار داد.

در واقع سنسور­ ها تجهیزاتی هستند که درک مناسبی از شرایط یک فرآیند صنعتی را در اختیار سیستم­ های پردازشی که PLC­ها هستند قرار می­ دهد.

سنسور­ها دسته­ بندی­ های متنوعی دارند که در شرایط مختلفی به کار می روند. گاهی این سنسور­ ها حضور یا عدم حضور یک جسم و گاهی میزان یا شدت یک پارامتر مانند غلظت یا حتی شدت نور را به سیستم اعلام می­ کنند.

تایمر:

کی از وسایل فرمان دهنده مدارهای کنترل اتوماتیک، تایمرها یا رله های زمانی هستند که وظیفه کنترل مدار را برای مدت زمانی معین به عهده دارند.
تایمر وسیله‌ای است متشکل از تعدادی سوئیچ (کلید) و تعدادی رله (تیغه) که در حالت عادی می‌توانند باز یا بسته باشند.

عملکرد تایمر بدین صورت است که پس از اتصال ولتاژ تغذیه (مثلا با زدن کلید)، دستگاه می‌تواند خروجی‌ها (رله‌ها) را با تاخیرهای زمانی معینی یا حتی بلافاصله قطع یا وصل نماید.
امروزه به جهت اهمیت صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف انرژی استفاده از تایمر اهمیتی دو چندان یافته است.

ترموستات:

به منظور ثابت نگه داشتن دمای اتاق می توان از ترموستات استفاده نمود. به عبارت دیگر ترموستات را می توان یک کنترل کننده دانست که بصورت الکتریکی عمل می نماید. از ترموستات می توان برای تنظیم دمای فضاهای بسته نیز استفاده نمود که در این موارد، ترموستات را به دستگاه های سرمایشی یا گرمایشی الحاق می نماییم.

از ترموستات می توان در تنظیم درجه حرارت حالت های مختلف مواد  از قبیل جامدات و مایعات و گازها در بخش های مختلفی از قبیل صنعت، ساختمان و لوازم خانگی  بهره برد.
ترموستات ها را به طور کلی می توان به دو دسته ی ترموستات های الکترومکانیکی و الکترونیکی دسته بندی نمود. در ترموستات های الکترومکانیکی از حسگرهای حرارتی استفاده شده و در ترموستات های الکتریکی از سنسورهای دما استفاده می گردد.

کمپانی Lascaux Microelectronic Device در پارک فناوری هوآیوان در تیان جین چین واقع شده است. این شرکت یک تولید کننده لودسل و سنسور است و یکی از کمپانی هایی است که تجربه بسیار بالایی در زمینه توزین، اندازه گیری صنعتی و کنترل دارد. با سال ها مطالعه و تولید سنسور کیفیت محصولات این کمپانی افزایش یافت و در زمینه تولید سنسور صنعتی بسیار حرفه ای شده است.
محصولات این کمپانی در زمینه های بسیار مختلفی به کار می روند که شامل توزین، متالورژی، پتروشیمی، مواد شیمیایی، فرآوری مواد غذایی، تولید مکانیزه، تولید کاغذ، تولید استیل، حمل و نقل، معدن، سیمان و صنایع کاشی و ... هستند.
این کمپانی به عنوان یک تولیدکننده محصولات توزین و اندازه گیری صنعتی شناخته شده است و مسئولیت بزرگی را بر دوش خود حس می کند. خط مشی این کمپانی این است «ما باور داریم با ایجاد تکنولوژی های جدید و نوآوری در تولید محصولات، می توانیم حمایت بیشتر و بهتری از مشتری های با ارزشمان داشته باشیم و یک رابطه دو طرفه همراه با سود و منفعت برای هر دو طرف داشته باشیم».
این کمپانی در زمینه های مختلف نیز می تواند بهترین شریک شما باشد و تنها به زمینه سنسورهای توزین محدود نمی شود.
شعار: دقیق، قابل اتکا، حرفه ای

زیمنس یک شرکت آلمانی چند ملیتی مهندسی و الکترونیک است که دفتر اصلی آن در برلین و مونیخ واقع شده است. این شرکت در اکتبر سال 1947 توسط ورنر فن زیمنس پایه‏ گذاری شده و اکنون بیش از 165 سال از عمر آن می‏ گذرد. امروزه زیمنس یک شرکت با تکنولوژی بسیار بالا می ‏باشد که در سطح بین‏ المللی مشغول فعالیت است.

بخش اصلی کسب و کار زیمنس در زمینه انرژی، سلامت، صنایع گوناگون و بحث ‏های زیرساختی فعال است. این شرکت در سپتامبر سال 2013 در حدود 362 هزار کارمند در استخدام خود داشته که تقریباً در تمامی کشورهای دنیا مشغول به فعالیت برای آن بوده و باعث ایجاد درآمد 100 میلیارد دلاری در این سال مالی شده ‏اند. زیمنس دارای نزدیک به 290 کارخانه برای ساخت و تولید تجهیزات در سراسر دنیا می ‏باشد، به علاوه مراکز فروش، تحقیق و توسعه و  دفاتر اداری آن تقریباً در تمام کشورهای جهان فعال هستند.

بخش تکنولوژی اتوماسیون این مجموعه فوق پیشرفته در زمینه سیستم‏ های اتوماسیون، سیستم‏ های مانیتورینگ و کنترل اپراتور، سیستم‏ های شناسایی، ارتباطات صنعتی، کنترل صنعتی، سیستم‏ های تولید، اتوماسیون بر اساس PC، سیستم ‏های کنترل فرآیند، نرم ‏افزار مدیریت چرخه عمر محصول، سیستم‏ های سنسور و منابع قدرت فعال است.





بؤلوم : یازار : 0 باخیش