شی باتر و خواص آن

یکشنبه 23 فروردین 1394

+0 به یه ن

شی باتر یا همان کره شی محصولی مناسب برای موهای سر می‌باشد که از دانه درختی به نامShea karate  که بومی مناطق استوایی آفریقا است گرفته می‌شود. این ماده دارای خاصیت مرطوب کنندگی بالا است و از گذشته‌های دور علاوه بر مراقبت از موها برای پوست و درمان سوختگی‌ها نیز استفاده می شد. همچنین این ماده تاثیر مثبتی روی از بین بردن جای جراحی و اثرات ناشی از کشیدگی‌های پوستی دارد. برای رفع خارش و التهاب پوست سر مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل و به خاطر داشتن خاصیت مرطوب کنندگی قوی، پیش از استفاده از کرم‌ها و قطره‌های درمانی مخصوص مو که ممکن است سوزش ایجاد کنند، به کار می‌رود. شی باتر بدون مسدود کردن دریچه‌های پوست به راحتی از طریق پوست سر جذب می شود، برای همین هم مناسب موهای هایلایت و رنگ شده می‌باشد.
شی باتر بدون بر جا گذاشتن اثر چربی رطوبت موها را به خوبی حفظ می‌کند و در بیشتر محصولات مراقبت از مو به‌خصوص موهای مشکی و مجعد که رطوبت خود را بیشتر از موهای دیگر از دست می‌دهند وجود دارد. همچنین علاوه بر اینکه جذب ساقه‌ی مو می‌گردد، یک لایه محافظتی قوی هم دور مو ایجاد می‌کند که آن را برابر آسیب‌های احتمالی ناشی از استفاده از اتوی مو و سشوار مصون نگه می‌دارد. از خواص دیگر این ماده گیاهی، سپر محافظ آن در برابر اشعه ماوراء بنفش می‌باشد و جلوی مضرات آن را می‌گیرد.
کرم شی‌باتر بر روی پوست نیز اثرات مفید قابل توجهی دارد. از آن‌جایی که غنی از ترکیبات با ارزشی مانند اسیدهای چرب ضروری، چربی‌های اشباع نشده غیرصابونی، ویتامین E وD، فیتوسترولها و النتوین می‌باشد، اثرات اعجاب انگیزی نظیر مرطوب کنندگی، تقویت، محافظت در برابر اشعه‌های مضر خورشید، بازسازی پوست با تحریک تولید کلاژن، کاهش درد و التهابات ناشی از سوختگی پوست، افزایش مقاومت در برابر آلودگی‌های محیط و کاهش چین و چروک سطحی پوست به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد.





بؤلوم : یازار : 0 باخیش